zondag 19 maart 2017

Trollenwissel

Waar automobilisten 2 keer per jaar de banden wisselen, van zomer- naar winterbanden en vice versa, daar wissel ik met het veranderen van de seizoenen de trollenkaarten in de wissellijst om. Vandaag deed ik dat van winterkaarten naar zomerprenten.


We kijken terug op een enerverende winter. Het begon allemaal zo mooi met het 40-jarig bestaan van de Ton Menken IJsbaan.

In december veroverde ik de rode lantaarn bij de 1000 rondjes van Leiden.

Een paar dagen later mocht ik de gemeenteraad van Leiden toespreken.


Ik was gelukkig niet de enige, die het opnam voor de Leidse IJshal.
Diverse keren bezocht ik dit jaar Flevonice.
Na 4 jaar wachten konden we eindelijk weer op natuurijs schaatsen. Na een klein voorproefje in de Stevenshof volgde een heerlijke dag op de Ankeveense plassen.
Daarna volgde onze thuiswedstrijd: de Vogelplas.


De afsluiting van het schaatsseizoen vond plaats in Haarlem, waar ik met een hoge bloeddruk "gewoon" een Alternatieve Elfstedentocht uitreed bij de Bert Grotenhuis Bokaal.
Volgend jaar is Bertje weer van de partij.

Geen opmerkingen: