zondag 11 juni 2017

Na het feest

Het was een warme zomerdag vandaag. Na het ontbijt fietste ik met Ada naar de volkstuin, waar ik de planten in de kas water gaf en aardbeien ging plukken. Terwijl ik daar mee bezig was, kwam de buurman aangelopen.
Hij zei tegen Ada: "Je man is veel op de tuin de laatste weken."
"Het is aardbeientijd!", antwoordde mijn vrouw resoluut, terwijl ik me op mijn knieƫn uitleefde op mijn specialiteit.

Na 4 bakken aardbeien geplukt te hebben, fietste ik naar mijn schoonouders met een bak aardbeien, sla en Nieuw-Zeelandse spinazie. Na even met hen gepraat te hebben fietste ik weer naar huis, daar we vanmiddag visite zouden ontvangen.
Het grootste deel van de middag zaten we in de tuin, waar we begonnen met thee met aardbeientaart. Drie keer raden, waar de rode vruchten vandaan kwamen....
Nadat de laatste bezoekers weg waren, fietste ik naar de ijsbaan in de Stevenshof, waar de IJVL vanaf 3 uur een feest had.

Toen ik om 8 uur aankwam, was het feest net afgelopen.

Ik praatte met de afwassers nog even over de laatste ontwikkelingen rond IJshal "De Vliet", voordat ik thuis eveneens de vaat ging doen. Dat krijg je na het feest....

Geen opmerkingen: