zondag 4 juni 2017

Transferperiode


Het begon allemaal met een uitnodiging, die wij een dag of 10 geleden mochten ontvangen. Het was ons inderdaad niet ontgaan, dat Feyenoord er 18 jaar over gedaan had om landskampioen te worden.

En daar ik mijn Elfstedenmaat Jaap de Gorter natuurlijk niet teleur mocht stellen, fietste ik samen met mijn vrouw vanmiddag naar het Pieterskerkhof, waar we het Feyenoord-duo met een bal aan het spelen waren.

De ballonnen wezen ons de weg naar een van de oude leslokalen, waar het feest was.

Alles was geheel in stijl. Er was zelfs een heuse Feyenoordtaart.


Het was gezellig druk met veel IJVL-ers, maar ook met Vlaardingse vrienden van Jaap, met wie wij ook gefietst hebben in de Ardennen.
En toen kwam na de Feyenoord-quiz het grote transfernieuws. De kersverse landskampioen had een vervanger voor Dirk Kuijt gevonden. Het moest iemand zijn, die bekend moest zijn met Katwijk en een groot loopvermogen heeft. Ja, en toen kwamen ze bij mij uit....

Een van de vereisten was wel, dat ik "Hand in hand" moest kunnen zingen. Met een licht aangepaste tekst lukte dat samen met het aanwezige IJVL-koor prima.

Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Juul en Jaap
Geen woorden maar daden
Leve Juul en Jaap
Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Jaap en Juul
Geen woorden maar daden
Leve Jaap en Juul

Ga je mee naar Leiden toe
Naar de stad van Rood en Wit
Je zoekt een plekje in de zon
Waar je zo gezellig zit
Kijk daar komt de krant eraan
Met een stuk van 1000 regels
Want je staat ervan versteld
Als dit duo echt gaat lezen
Dan is altijd wat je ziet
Dit duo dat geniet.

Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Juul en Jaap
Geen woorden maar daden
Leve Juul en Jaap
Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Jaap en Juul
Geen woorden maar daden
Leve Jaap en Juul

Ga je mee naar de ijsbaan toe
In de stad van Rood en Wit
Je zoekt een plekje op het ijs
Met een mooie diepe zit
Kijk daar komt het treintje aan
Het geruis van 1000 slagen
Want Jaap die zal pas gaan
Als de knechten zijn verslagen
Dat is altijd op de streep
Want Jaap is heel erg leep

Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Juul en Jaap
Geen woorden maar daden
Leve Juul en Jaap
Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Jaap en Juul
Geen woorden maar daden
Leve Jaap en Juul

Ga mee naar de bibliotheek
In de stad van Rood en Wit
Je zoekt een boekje uit het rek
Waar veel filosoof in zit
Kijk daar komt dat boek eraan
Er valt heel veel in te lezen
Want verdiept al in zo’n boek
Komt dit duo echt tot leven
Dan is altijd wat je ziet
Dit duo dat geniet.

Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Juul en Jaap
Geen woorden maar daden
Leve Juul en Jaap
Hand in hand IJVL-ers
Hand in hand voor Jaap en Juul
Geen woorden maar daden
Leve Jaap en Juul




En daar stond ik dan met voor het eerst van mijn leven een Feyenoord-shirt aan. Ik ging er zichtbaar onder gebukt.


Het was gelukkig een geel uitshirt. En daar ik in mijn jeugd bij DIOS uit Nieuw-Vennep altijd in een geel shirt gevoetbald heb, was de overstap minder groot, dan ik had gedacht.

Ik werd trouwens allerhartelijkst ontvangen door suppoost Crooswijk.

Maar vooralsnog is mijn zaakwaarnemer nog aan het steggelen over de transfervergoeding. Het zou dus zomaar kunnen, dat ik slechts zeer kortstondig deel uitmaak van het legioen.

Geen opmerkingen: