woensdag 21 maart 2018

Sleepwet

Het had vannacht weer aardig gevroren. Vooral de vorst aan de grond was opvallend: vanmatige vorst bij meetpunt Voorschoten tot bijna strenge vorst in Twente.
Om 8 uur fietste ik samen met mijn vrouw naar een stembureau, waar ik voor de gemeenteraadsverkiezingen een voorkeurstem uitbracht voor een van de raadsleden, die zich het meest actief heeft ingezet voor IJshal "De Vliet". Het leuke is, dat vandaag bekend werd, dat bij het buitenbad begonnen wordt met het plaatsen van zonnepanelen. Het energiezuinig maken van dit sportcomplex wordt derhalve vlot ter hand genomen.
Het leuke is, dat u zelf ook bij kunt dragen aan een energiezuinige combinatie van zwembad en ijsbaan. Ga naar www.333m.nl en adopteer een zonnepaneel voor € 333.33. Dit kunt u natuurlijk ook met anderen samen doen!
Nu boften we vandaag niet alleen met het weer, maar we mochten twee keer stemmen. Mijn stemgedrag bij het raadgevend referendum over de sleepwet zal niemand verbazen.
Ik was al jong in beeld bij wat toen nog de BVD heette.
Ik woonde nog op kamers in de Witte Rozenstraat en was zeer actief in de Anti Kernenergie Beweging. Ik zat aan de telefoon om een prikactie van Breek Atoomketen Nederland te bespreken, toen halverwege het gesprek de hoorn op de haak werd gegooid. Allebei dachten we, dat de ander het gesprek had afgebroken. Tot we er achter kwamen, dat dat niet het geval was.
"Ze laten wel heel duidelijk merken, dat we worden afgeluisterd", zeiden we tegen elkaar.
Nu weet u ook, dat ik betrouwbaar ben. Ik wordt al een jaar of 40 door de staat gecontroleerd.
Maar denk nu niet, dat ik de sleepwet heel erg vind.
In Engeland of Amerika is sleep wet nog veel vervelender....

Geen opmerkingen: