woensdag 20 november 2019

Calvin Stengs

Gisteren was het voor voetbalvereniging DIOS uit Nieuw-Vennep een heuglijke dag. Voor het eerst speelde een door deze gezellige voetbalclub opgeleide speler in het Nederlands elftal. Calvin Stengs was de gelukkige. Dat deed hij samen met zijn ploeggenoot Myron Boadu.
Beide AZ-spelers maken hun jongensdroom waar.
Dat kan ik niet zeggen. Als kind heb ik in mijn jeugd bij DIOS gevoetbald. Verder dan de 4e klasse van de afdeling Haarlem van de KNVB ben ik nooit gekomen. Destijds was dat de laagst denkbare afdeling. Maar ja, Nieuw-Vennep ligt dan ook 5 meter onder zeeniveau.
Ik wens Calvin Stengs het allerbeste toe en hoop, dat hij veel succes mag hebben bij Oranje. Stiekem hoop ik, dat de ook door DIOS opgeleide Ludovit Reis zijn voorbeeld kan volgen.
Via F.C. Groningen kwam hij bij Barcelona terecht. In zijn contract staat een clausule, dat hij voor € 100.000.000,- naar een andere club mag. Dat zal de Catalaanse topclub niet voor niets doen, ook al speelt hij nu nog voor Barcelona 2.
Ik kwam niet verder dan DIOS 8.....

Geen opmerkingen: