zondag 23 februari 2020

Nog een stormloop of "Is het niet gevaarlijk?"

Het was weer een kletsnatte dag. De zoveelste keer in deze verlengde herfst. Wat dat aangaat lijkt het wel, of we tegenwoordig maar 2 seizoenen hebben: 6 maanden zomer en 6 maanden herfst.
Daarnaast stormde het weer. In onze omgeving deed deze storm nauwelijks onder voor "Ciara" van twee weken terug en was ze zwaarder dan "Dennis" van vorige week zondag.
Vooral de windvlagen konden vanmorgen soms heel stevig uitpakken.
Vanmiddag om 3 uur was het eindelijk droog en was het een mooi moment om de wekelijkse duurloop te gaan doen. Ik liep langs de rand van de Stevenshof om de loop van ruim 7 kilometer te beƫindigen met een slinger door het Stevenspark.
Onderweg kwam ik iemand tegen, die vroeger altijd op dinsdagavond in de Leidse IJshal schaatste. Sinds hij een paar jaar geleden een kunstheup had gekregen, had hij de smalle ijzers niet meer onder gebonden.
Bij het binnenlopen van mijn straat werd ik door een meisje van een jaar of 6 aangesproken. Of ik het in de sportkleding niet koud had.
"Nee hoor", antwoordde ik: "Je loopt jezelf wel warm."
Het meisje trok een bedenkelijk gezicht en vroeg: "Is het niet gevaarlijk?"
Ik zei van niet, maar of zij mij geloofde waag ik te betwijfelen.

Geen opmerkingen: