zondag 9 februari 2020

Ciara

De CIA heeft een ietwat beladen naam. Dat is niet toevallig, maar is onvermijdelijk verbonden met de geschiedenis van deze Amerikaanse inlichtingendienst.
Bij het bekend worden van de naam van deze storm, zullen de complotdenkers ongetwijfeld op het puntje van hun stoel zijn gaan zitten: "Ciara". Handenwrijvend zullen zij zeggen: "Zie je wel, de CIA zit er achter!"
Vooral nu de hoogste baas van de CIA een ongeleid projectiel is.
Ik geef het toe: van Donald Trump kun je alles verwachten, maar tot dit staaltje van een deel van Europa ontregelen is zelfs de machtigste van ter wereld niet in staat. Zelfs de klok van de Petruskerk aan de Lammenschansweg was volledig van slag.
Een automobilist in Den Haag zag door de bomen het bos niet meer.
Dat gebeurde ook op Terschelling, al was het zicht blijkens deze foto op Weerwoord wel wat ruimer.
Op Vlieland is 129 kilometer per uur gemeten.
Dan praat je toch over windkracht 11!
Het Nederlands Kampioenschap Tegenwindfietsen werd vroegtijdig gestopt. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Aan het begin van de middag waren mijn vrouw en ik naar het centrum van Leiden gefietst. Ik kan u verzekeren, dat de heenweg een stuk makkelijker ging dan de terugweg.
Daar we de rest van de dag binnen zouden blijven, kon ik de schaatsen van mijn vrouw en mij op mijn gemak slijpen. Buiten raasde de storm "Ciara".



Geen opmerkingen: