vrijdag 28 februari 2020

Mizuno Wave Horizon 4

Ieder jaar koop ik, voordat ik aan de marathontraining ga beginnen, een paar nieuwe hardloopschoenen. Dit is niet omdat de schoenen versleten zijn, maar wel omdat de demping er dan uit is.
Derhalve fietste ik na de Elfdorpentocht in de Leidse IJshal naar de Hardloopwinkel aan de Sint Jorissteeg.
Waar ik andere jaren een paar andere schoenen uittestte, daar hield ik het dit jaar bij de Mizuno. De reden is heel simpel. Bij de meeste hardloopschoenen ga je bij nat weer een klein beetje "slippen". Bij Mizuno heb je daar geen last van. Gezien het vele hemelwater, dat we vanaf september over ons uitgestort hebben gekregen, was de keuze eigenlijk geen keuze meer.
Het rondje van een halve kilometer, dat ik buiten mocht lopen, bevestigde me in mijn keuze. Wat zat de Mizuno Wave Horizon 4 heerlijk en wat voelde de demping weldadig aan de voeten.
Denk nu niet, dat ik mijn oude hardloopschoenen weggooi. Deze bewaar ik voor andere activiteiten, waarbij ik mijn nieuwe schoenen wil sparen, zoals strandtraining, wandelen en fietsvakanties.
Daarvoor zitten de de oude schoenen nog steeds als gegoten.

Geen opmerkingen: