Wij luisteren op zondag graag naar "Vroege Vogels". Vandaag waren we dat echter zelf. Mijn vrouw werd om half 6 wakker en stapte meteen uit bed. Er was op de volkstuin nog een heleboel te doen en met de voorspelde hitte kon je maar het beste vroeg beginnen.
Na het ontbijt fietsten we naar de volkstuin toe.
Door de warmte was het water in de regentonnen niet echt fris meer. Het stonk zelfs. We maakten de tonnen helemaal leeg en goten de gieters leeg bij vochtminnende planten.
De bijen waren ook al vroeg in de weer.

Het aardbeienbed leverde geen grote oogst op, maar bracht ons wel geluk.

Ada bleef tot een uur of 2 op de tuin, ik ging boodschappen doen bij "De Helianth". Daar het heerlijk fietsweer was, nam ik niet de kortste route, maar juist een mooie.

Het ooievaarsjong wordt steeds groter.

De kattenstaarten stonden er fleurig bij.


Boven de boerensloot scheerden de libellen boven het wateroppervlak.


Het viel niet mee om hen op de foto te zetten.

Maar de aanhouder wint.

Uiteindelijk lukte het om de oeverlibelle vast te leggen.


Het is net een helicopter.

Later kwam ik slangenkruid tegen.

En een distelvlinder op het asfalt.

Die even later naar de rode klaver fladderde.

Op weg naar huis voelde ik wat spetters.

Je hoorde de donder eigenlijk urenlang, maar veel regen viel er niet.

Desondanks leidde de onweer wel tot een bijzondere temperatuurverdeling tussen west en oost.
Meer dan 10 graden verschil op zo'n 100 kilometer!








































