zaterdag 8 februari 2020

De Molshooploop

Vergeleken met wat ons morgen te wachten staat, was het vandaag alleraardigst weer.
Op Weerwoord werd deze storm al bijna 2 weken geleden door een weeramateur aangekondigd aan de hand van de weerkaarten, alleen kwam de datum steeds ietsje dichterbij. Eerst zou deze op dinsdag komen, toen op maandag en nu komt "Ciara" morgen al op bezoek.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Morgen komt er niet zo veel van sporten, dus vandaag pakte ik maar een dubbele portie. Bij het twee keer boodschappen doen in Leiden en de fietsrit naar de volkstuin om alles wat weg kon waaien veilig weg te zetten in het schuurtje, had ik in de lichte regen in totaal 42 kilometer weggetrapt. Daarna ging ik nog 8 kilometer hardlopen. Op 10 mei hoop ik deze afstanden in omgekeerde volgorde te volbrengen.
Aan de zuidrand van de Stevenshof zag ik in een weiland zeer veel molshopen liggen. Ik besloot om er aan het eind van de duurlop nogmaals langs te lopen en ze dan te tellen. Dat deed ik uiteraard wandelend. Ik kwam tot 276 molshopen. Dit het ik netjes doorgegeven aan de Nationale Mollentelling.


Geen opmerkingen: