maandag 27 september 2021

QR


Het codewoord van de afgelopen week luidt: QR.


Zelf heb ik daar de afgelopen week tweemaal mee te maken gehad. De eerste keer was bij het concert van "The Doors Alive"

Ik toonde mijn uitgeprinte QR-code en kreeg te horen, dat deze niet te lezen was. Het was de internationale code, die ik had meegenomen toen we naar Spanje reisden. Maar geen probleem, ik had het gele boekje bij me, dus ik mocht naar binnen.

Gisteren waren mijn vrouw en ik naar "Het Pesthuis" gefietst, waar een vriendin van mijn vrouw exposeerde in het kader van de Kunstroute.

Ook hier moest het gele boekje uitkomst brengen, omdat de internationale code niet gescand kon worden. En ik maar denken, dat de coronacrisis in Europees verband aangepakt werd.....

Het zal wel aan mij als simpele leek liggen, maar volgens mij is het veel logischer en kostenbesparender als iedereen in Europa gewoon de internationale QR-code gebruikt. In ieder geval ging ik de nationale QR ook maar uitprinten om te voorkomen, dat ik telkenmale dezelfde uitleg te moeten geven.

Daarnaast vind ik Q65 veel beter dan QR.


Geen opmerkingen: