maandag 20 september 2021

The Doors Alive

Gisterenavond ben ik in "De Duycker" in Hoofddorp naar "The Doors Alive" geweest.

Het was het eerste concert dat ik bezocht sinds november 2019. Met Bas Warnink ben ik toen naar "Greta van Fleet" geweest.

Toen konden we niet bevroeden, dat het bijna 2 jaar zou duren, voor we weer een keer een concert bij konden wonen. De keus viel op "The Doors Alive".

Nu heb ik "The Doors" nooit zelf live zien spelen, maar wel diverse Tributebands, die ook heel goed waren. Doch ik vermoed, dat "The Doors Alive" hen het dichtst benaderd.

Toevalligerwijze was het ook de dag, waarop we samen met 2 anderen de kist met het stoffelijk overschot van onze vriend Tim de Beer op zijn laatste tocht gedragen hebben. Het nummer "The End" was dan ook zeer toepasselijk.

Iedereen had zitplaatsen en we konden genieten van een prachtige uitvoering van "Riders on the Storm". 

Ondertussen zorgden we ervoor, dat we niet uitdroogden. Voor de sporters onder ons, die moeten werken aan hun spieropbouw, was er een perfecte sportdrank voorhanden: IJwit.

We hadden kortom een genoeglijke avond met mooie muziek, een goede show en het magische gevoel, dat een live concert op kan roepen. En dat deden deze vier rasmuzikanten met een nummer, dat mij na aan het hart ligt.

Kortom, als je de kans krijgt om naar "The Doors Alive" te gaan, moet je dat beslist doen!

Geen opmerkingen: