maandag 25 juli 2022

333m.nl in Parijs


Gisteren kwam het team van Jumbo-Visma gezamenlijk over de eindstreep op de Champs-Elysee in Parijs.

Voor het eerst sinds 1980 levert een Nederlands wielerteam de winnaar. Daarnaast waren ook de groene en de bolletjestrui prooi voor de gretige Jumbo's.

Dit succes zat er voor Team 333m.nl dit jaar niet in. Na de vijfde plaats in 2021 stond deze Ploegleider nu in de onderste helft van de einduitslag.

Daar had ik vorig jaar 2129 punten voor nodig. Daarmee zou ik dit jaar gedeeld 3000e geworden worden. Nu werd ik met 1992 punten 5136e.

Het verschil tussen een plek naast het erepodium en de grauwe middenmoot is gelegen in het falen van Mathieu van der Poel en Ben O'Connor, die beiden halverwege de Tour afhaakten, terwijl Stefan Bissegger faalde bij beide tijdritten en Dylan van Baarle tijdens de proloog en de kasseienrit naar Arenberg.

Aan de aangeleverde gegevens van Procyclingstats lag het niet, dat ik de mist in ging.

Maar goed, de Tour de France ligt achter ons. Daar is niets meer aan te doen. In het wielrennen is het nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Over ruim 3 weken start de Vuelta a España in Utrecht met een Ploegenachtervolging van 23 kilometer

Wellicht heb ik dit keer bij het kiezen een gelukkiger hand.

Geen opmerkingen: