woensdag 20 juli 2022

Een ander perspectief

Vanmorgen had ik, op een uitstapje naar de Boerenmarkt na, huisarrest. Er zou iemand komen van een rioolbedrijf om de regenpijp helemaal door te ragen. Ik hoef niet bang te zijn, dat ik beschuldigd ga worden van riooljournalistiek, want het bedrijf kwam niet opdraven.

Tot 1 uur bleef ik tevergeefs wachten.

Wel konden we een voor de tuin zeer welkom buitje verwelkomen.

Ondertussen had ik alle tijd om mijn mail te bekijken. Van Rob Pijpers kreeg ik een viertal toto's van het bouwterrein van  IJshal "De Vliet".

Na met mijn vrouw geluncht te hebben, ging ik 's middags op de fiets naar de Voorschoterweg. Ik kon niet bij de tribune van Leidsche Boys komen, vanwaar ik meestal de foto's maak, maar Maurits Escher heeft ons geleerd om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken.

Doordat de bouw al aardig de lucht in gaat, kun je de vorderingen vanaf de Voorschoterweg al zien.

Ik fietste om naar de andere zijde. Langs de Vliet zie je heel weinig door de bomen en de struiken, maar doordat de bouw wat hoger is, zijn er wat gedeeltelijke doorkijkjes.

Thuisgekomen was ik op tijd voor de beklimmingen in de Tour de France. Het draaide uit op een duel tussen Jonas Vingegaard en Tadej Pogacar. De Sloveen won de etappe, maar de Deen behield met gemak het geel.

Met nog één etappe in de Pyreneeën te gaan, is er voor Vingegaard veel perspectief om de Ronde van Frankrijk op zijn naam te schrijven.

Geen opmerkingen: