woensdag 7 september 2022

Alternatieve Ladiesrun

In de Stevenshof vind je op dit moment op menig stoep of fietspad roze pijlen geschilderd. Het betreft de route van de Ladiesrun, die afgelopen vrijdag gehouden is.

Daar ik niet onder de categorie "Ladies" in te delen ben, was ik uiteraard van mededinging uitgesloten.

Desondanks liep ik vandaag mijn eigen Alternatieve Ladiesrun van 10 kilometer. Ik voelde me daartoe gerechtigd, daar ik in mijn jeugd wel eens voor "meisje" ben uitgemaakt.

Ik heb er geen trauma aan overgehouden. Na vanmorgen even ijsmeester Jan van Rijn met een klein klusje in de Leidse IJshal geholpen te hebben na de overvloedige neerslag tijdens de onweersbui van gisterenavond en wat boodschappen gedaan te hebben op de Boerenmarkt en bij "De Helianth", leek het me tijd om weer eens een 10 kilometer te gaan lopen.

Nu liep de route van de Ladiesrun op 2 punten 200 meter van ons huis.

De afstand bleek ook alternatief te zijn. Na 500 meter lopen was ik het 7-kilometerpunt al gepasseerd!

Later volgde de 8 en de 9 kilometer.

Toen kwam ik bij op de Rijndijk de splitsing van de 5 en 10 kilometer.

Ik passeerde de 5 kilometer en kwam uit bij 1, 2, 3 en 4 kilometer uit. Het begon in het zonnetje toch wel warm te worden.

Ik had de eerste ruime ronde door en om de Stevenshof erop zitten en kon op zoek naar kilometer 6.

Deze vond ik na enig speuren naar de wat vage roze pijlen. En zo kwam ik weer uit in de buurt van het 7-kilometerpunt en zat mijn ruim 10 kilometer er op.

Over ruim 10 weken doe ik mee met de Halve marathon van Katwijk.

Dan zal er flink gebikkeld moeten worden.....

Geen opmerkingen: