maandag 5 september 2022

Schoppen troef

Vanmorgen verraste mijn vrouw mij bij het ontwaken om 7 uur  met het plan, dat ze wilde gaan zwemmen in het Valkenburgse meer. Daar ik vanavond de strandtraining van de IJVL ga geven, moest ik daar een paar seconden over nadenken.

Maar daar ik vorig jaar rond deze tijd van het jaar in Asturias ook wel eens zonder problemen een tweetal trainingen op een dag heb afgewerkt, durfde ik het aan.

Zodoende zat Ada om half 8 op de fiets naar haar vaste zwemplek, terwijl ik de 2 kilometer er naar toe liep. Ze was niet de enige levende ziel, die het Valkenburgse meer had opgezocht.
Op het strandje vond ik bij de droogtraining, die ik vanavond wil geven, een in goede staat verkerende schop. Daar deze altijd wel van pas kan komen en de kans groot is, dat deze door schoonmaakploegen rücksichtlos weggegooid zou worden, nam ik deze maar mee naar huis.

Thuisgekomen douchten we ons, waarna we ontbeten. De ochtend brachten we door met kleine klusjes thuis.

Tussen de middag fietsten we naar de volkstuin, waar we om begrijpelijke redenen in de schaduw lunchten.

Geen opmerkingen: