woensdag 7 december 2022

Het daghet in den oosten

Gewend als wij van jongs af aan zijn, dat ooievaars in de herfst naar het zuiden trekken, blijft het toch een vreemde gewaarwording om nog steeds ooievaars in onze omgeving in een weiland rond te zien stappen om hun kostje bij elkaar te vinden.


Met temperaturen rond het vriespunt in de nacht is het wel degelijk licht winters weer te noemen, vooral met vorst aan de grond.

De komende tijd zullen we ook met licht winters weer te maken krijgen.

Op weerwoord.be zwabberen de weerkaarten en dergelijke nogal, maar kansloos zijn ze beslist niet.

De lange te warme periode kunnen we de komende weken achter de rug laten.

Het interessantst vind ik altijd de ijspluim.

Zoals gezegd, kansloos is het niet, maar daarbij denk ik eerder aan de ijsbaan van Warmond dan aan de Vogelplas.

Vanmorgen fietste ik met mijn vrouw mee naar haar oude school. Ik besloot het rondje naar "De Helianth" en de Boerenmarkt andersom te fietsen. Hierdoor kwam ik met het ochtendgloren bij het bouwterrein van IJshal "De Vliet".



Meteen kwam bij mij een lied met een toepasselijke titel van de Vlaamse folkgroep "Rum" naar boven: "Het daghet in den oosten".


Er gloort een schitterende toekomst voor de schaatssport in de Leidse regio.

Geen opmerkingen: