dinsdag 23 mei 2023

Klassieke CD's

Af en toe ontkom je er niet aan: huishoudelijke klussen. Mijn vrouw vertrok na het ontbijt naar de volkstuin  om daarna door te fietsen naar haar ouders om als mantelzorger aan de slag te gaan.
Ik zou de was ophangen, de w.c.'s reinigen en de vaat van gisteren doen.
Even na tienen zat ik op de fiets. Ik had met Willem van Vliet afgesproken om naar een flinke collectie CD's te komen kijken. Iemand, die kleiner ging wonen deed deze collectie weg.
Het was kouder dan gisteren. Na de droogtraining voelde je het kouder worden.
Vooral de noordenwind deed het frisser aanvoelen.
Met nog een paar andere gegadigden hadden we de keus uit honderden cd's. Ik zocht er 2 tassen vol uit voor mijn dochter, die op het conservatorium trompet en piano had gestudeerd en me had aangegeven, naar welke componisten ik vooral moest kijken.

Na Maria Nieuwenhuis, die de restpartij van maar liefst 6 dozen op kwam halen voor een goed doel, geholpen te hebben met het inladen, fietste ik met een kleine omweg weer naar huis toe. Daar lunchte ik, waarna ik het bed opmaakte en ging weer werken aan "Glibbers op glissen".
Aan het eind van de middag had ik weer een hoofdstuk af.

Als bibliothecaris heb ik geleerd om mijn klassiekers te kennen.

Geen opmerkingen: