dinsdag 2 mei 2023

Leidse IJshalloop

Volgens de meeste marathonschema's zit ik nu in de rustperiode. Maar ja, die houden geen rekening met een trainingsachterstand door een blessure. Derhalve liep ik, na vanmorgen op de fiets boodschappen gedaan te hebben bij "De Helianth", nog een rondje van ruim 7 kilometer.

Dat deed ik na telefonisch contact met iemand van het archief van Leiden en omgeving over het archief van de Leidse IJshal.

In het lentezonnetje liep ik naar de Vondellaan toe, waar er inmiddels 5 containers op het parkeerterrein stonden.

Daar ijsmeester Wiemer Sjoerdsma er op dat moment net was, kon ik nog een laatste rondje door de lege ijshal lopen.

Dat voorrecht heb je als laatste schaatser in de Ton Menken IJsbaan

Om in de stemming te blijven liep ik op de terugweg naar huis via de IJsbaan.

De huizen staan op de plek, waar ooit de ijsbaan van de Rijndijk lag. Dat is het lot, dat de Leidse IJshal over een aantal jaren ook is beschoren.

Geen opmerkingen: