zondag 16 juli 2023

De Luchtfietsers

 Vanmiddag waren we aan het eind van de middag weer thuis van de Waddenfietstocht, die de Luchtfietsers georganiseerd hadden.

Tijdens deze herhaling van de Waddentocht van 1978 reden mijn vrouw en ik mee tot Wilhelmshafen.
De heenweg hadden we de wind goeddeels in de rug, de terugweg naar huis hadden we juist veel te maken met tegenwind. 

Maar met een goede longinhoud en doorzettingsvermogen kom je een heel eind. In 17 dagen trapten we 1258 kilometer weg. Een gemiddelde van 74 kilometer per dag. Daar deden we 76 uur en een kwartier over. Het gemiddelde was 16,10 kilometer per uur. Voor een fietsvakantie behoorlijk hoog.

De Luchtfietsers zijn nog bezig aan hun tocht van Texel naar Esbjerg. Over ons deel van de tocht zal ik de komende maand het nodige op mijn blog zetten.

U heeft wat om naar uit te kijken, want of ik over 45 jaar nog een keer meedoe.....?

Geen opmerkingen: