maandag 31 juli 2023

Een droge droogtraining

Het regende aan het eind van de middag. Vooral met afmeldingen. Er was flinke regen voorspeld rond half 8, dus op voorhand had een zevental IJVL-ers zich al afgemeld voor de droogtraining.

Desondanks fietste ik in een zachte regenbui naar Jos Drabbels. Met hem kon ik meerijden naar de skeelerbaan van Leiderdorp, waar het nog steeds droog was.

Bij aankomst werden we opgewacht door Jaap de Gorter en Juul Mentink. Ik had de door hen georganiseerde Tour de France-quiz gewonnen met het woord TUSSENSPRINT.

Op een geleende fiets mocht ik een tussensprint maken op de skeelerbaan.

Al fietsend moest ik zoals bij een ravitaillering een tas aanpakken.

Hetgeen feilloos lukte.

De inhoud van de tas was divers.

Onder leiding van Peter Daleman liepen we naar het strandje aan de Does in de Munnikenpolder. Daar kregen we een pittige training, terwijl de buien links en rechts van ons wegtrokken.

Ondanks de dreigende wolkenlucht hielden we het bij onze wekelijkse Molentocht droog.

Nou ja, bijna dan. Maar dat waren geen regendruppels maar zweetdruppels....

Geen opmerkingen: