dinsdag 18 juli 2023

De nieuwe fietstunnel

De eerste dagen na een fietsvakantie zijn vaak rommeldagen. 

Er was veel was, die opgehangen moest worden en als het droog was opgevouwen en opgeruimd. En er waren dingen, die kapot gegaan waren. In mijn geval was het de kaartlezer van mijn stuurtas. Zodoende fietste ik vanmorgen naar fietsenmaker Van Vliet toe, waar ik een vervangende kaartlezer kocht. Tevens keek hij even naar mijn ketting, maar die was verder nog in orde.

Na de tent thuis te drogen hebben gehangen, pakte ik deze weer in voor de volgende kampeervakantie. Eén van onze dochters leent onze tent de komende weken.
Intussen was tijdens onze vakantie de nieuwe fietstunnel onder de A44 ten langen leste geopend. Uiteraard wilde ik deze even uitproberen. Ik reed met mijn vrouw mee naar de volkstuin. Zo reed ik door de fietstunnel, die ik een jaar geleden al getest en in orde bevonden had!

Nu is meten weten, dus zo kwam ik te weten, dat de volkstuin 1,4 kilometer dichterbij is komen te liggen en dat het Valkenburgse meer via de nieuwe tunnel even ver weg is als via de oude route via de Rijndijk: 2,1 kilometer.

Handig om te weten als mijn vrouw gaat zwemmen in het Valkenburgse meer en ik er hardlopend naar toe ga om daar een korte droogtraining af te werken.

Geen opmerkingen: