donderdag 21 september 2023

De curlingbaan

Het was vandaag een regenachtige dag met langdurige regen.

Het was dus niet zo erg om vandaag binnen in IJshal De Vliet klussen te doen. Om kwart voor 9 fietste ik er naar toe om 's ochtends met Sjaak Stuijt en Mart Moraal de kale en vuile plekken op de 250-meterbaan weg te werken met witte verf op het ijs.

Om half 1 waren we daar klaar mee. Mart en Sjaak gingen naar huis, ik wandelde naar de curlingbaan, waar de laatste lijnen en rozen net gelegd waren. Deze moesten voorzichtig met de brandspuit nat gemaakt worden, zodat er een dun laagje ijs op kon ontstaan. De funbaan is de kleinste van de drie, maar het is al met al nog een behoorlijk oppervlak.

In totaal heb ik de baan tweemaal volledig gespoten. In 2 uur tijd. Je kunt namelijk niet meteen doorgaan. De baan moet eerst droog zijn, voordat je verder kunt. De wachttijd benutte ik door met een hamer de stalagmieten op het ijs weg te tikken.

Met 2 natte poten stapte ik van het ijs af. Daar had ik geen regen voor nodig....

Maar de curlingbaan lag er goed bij.

Geen opmerkingen: