vrijdag 29 september 2023

Speurtocht naar de bibliotheek

De wekker was meedogenloos. Om 6 uur moesten we opstaan. Het eerste lied op de radio was "Wake me up when September ends", een toepasselijk nummer.

Om half 7 aten we wat fruit en vertrokken naar Leiden Centraal, waar bleek, dat de trein naar Rotterdam 10 minuten vertraging had. Daardoor kwam er later nog een beetje vertraging bij.
Bij aankomst waren onze kleinzoons klaar wakker en kon opa meteen beginnen met voorlezen. Als bibliothecaris deed dat mijn hart deugd.

Later las ik op een stil moment zelf "De hijskoe", een grappige Middeleeuwse strip waarin ook de Antwerpse troubadour Ferre Grignard een rol speelde.

De kinderen begonnen aan een treinbaan, die we 's middags afmaakten.

Toen het aan het eind van de ochtend droog werd, gingen we naar de bibliotheek. Oma ging met de oudste kleinzoon vooruit en met stoepkrijt werd een speurtocht uitgezet. Met de bijna tweejarige in de wandelwagen ging opa er achter aan. Tweemaal miste hij een pijl, waardoor hij terug moest naar de laatst geziene pijl om de route weer op te pakken.

Vlak voor we bij de bibliotheek waren begon het te regenen, zodat we in de bieb de bui afwachtten.

Thuis gekomen gingen we gelijk lunchen, waarna de jongste naar bed ging, waar hij ruim anderhalf uur sliep. Verkwikt kwam hij uit zijn bed.
Rond half 6 vertrok opa naar Leiden, waar hij een trainersjas moest gaan passen in IJshal De Vliet. Door mensen op het spoor bij Mariahoeve was het treinverkeer richting Leiden volkomen ontregeld, waardoor ik pas om kwart voor 7 in de Sleutelstad arriveerde voor de zoveelste passessie.

Medium zat als gegoten. Om half 8 was ik eindelijk thuis. Ik moest nog eten, dus de trainersvergadering van de IJVL liet ik maar schieten. Ik heb niet het idee, dat ik te weinig doe voor de edele schaatssport....

Geen opmerkingen: