donderdag 19 maart 2009

Overzomeren

Het woord "overwinteren" is wijd en zijd bekend, de tegenhanger "overzomeren" is dat veel minder. Toch staat het woord in de Dikke Van Dale met als betekenis "de zomer doorbrengen". En dat doen schaatsers volop. De een fietst, de ander skeelert, een derde gaat hardlopen, een volgende doet aan droogtraining en dan heb je er nog heel veel die een combinatie van boventaande manieren gebruiken om te overzomeren. Zelf ben ik vanochtend begonnen met de zomertrainingen. Gisteren voelde ik bij het traplopen mijn bovenbenen nog, dus ik ben bij de run-skate-run dieper gegaan dan ik aanvankelijk dacht. Het kwam dus goed uit, dat ik dinsdag rust had gepland. Het lopen ging wel weer lekker. Ik kon zonder spierpijn een kleine 10 km lopen in een lekker tempo. De training voor de marathon is begonnen en daarmee tevens de training voor het nieuwe schaatsseizoen. We gaan lekker overzomeren met een helder doel voor ogen! 

Geen opmerkingen: