vrijdag 26 maart 2010

Grand Prix de la Ville d'Alger


Om te zeggen dat ik een fanatieke volger van het Afrikaanse wielrennen ben is ietwat overdreven. Kortom, heel af en toe lees ik er een klein stukje over. Alleen deze week was de belangstelling voor wielrennen op het Afrikaanse continent in het algemeen en Algerije in het bijzonder zeer groot: Siebe reed daar de Grand Prix de la Ville d'Alger, een meerdaagse in en om de hoofdstad Algiers.
Nu kan ik zelf een heel verhaal gaan schrijven over iets, waar ik niet bij was, maar ik kan beter een ooggetuige citeren, te weten Paul Kneppers, die vandaag de gele trui verdedigde in de Grand Prix de la Ville d'Alger.
Ik citeer: Etappe 4
En ja hoor, het is gelukt!! Ik heb de grand prix d'Alger op me naam geschreven. Wat vandaag op papier een makkelijke etappe moest zijn om te controleren bleek uiteindelijk moeilijker dan gister en eergsiter te zijn. We werden aan alle kanten aangevallen. De ploeg was erg moe al. Ik moest een aantal keren zelf de koers controleren. Maar gelukkig was Breed weer erg goed bezig en hielp veel. En in de laatste ronde tactisch heel mooi, Breed die er tussen uit piepte en gewoon de laatste etappe heeft gewonnen!! Dus nog een etappewinst en de hele toer gewonnen. Wauw!"

In allerlei berichten op internet van allerhande Algerijnse persbureau's had ik intussen gelezen, dat de Spanjaard Paul Knépiers de laatste etappe gewonnen had, maar op deze foto herken ik toch echt mijn eigen zoon!

Als je me 2 jaar geleden had gezegd, dat Siebe nog eens een wielerwedstrijd in Afrika zou winnen, dan had ik je vast en zeker voor gek verklaard....
Want laten we wel wezen: hoeveel Nederlanders kunnen zeggen, dat ze een zware wielerwedstrijd hebben gewonnen in Algerije?

Geen opmerkingen: