zondag 3 oktober 2010

Doggy dike

Vroeger was het voor mij geen enkel probleem om een nachtje door te halen, maar ik moet toch langzamerhand constateren, dat die tijd nu toch wel achter me ligt. Ada vond, dat ik er aan de ontbijttafel wat bleekjes uit zag. Dat klopte wel. Ondanks een verkwikkende douche voelde ik me niet bepaald okselfris.
Het zonnetje scheen en om kwart over 12 zaten we samen op de fiets naar het Gerecht, waar Doggy Dike op zou treden.

In Doggy Dike speelt onze vriend Oscar van Wijk. We werden bij het Gerecht begroet door Annelies van Wijk, de vrouw van Oscar.
Het was nog niet bepaald druk te noemen op het plein, waar de folkgroep Ierse liederen ten gehore bracht. Leiden sliep zijn roes nog uit.
Het was gezellig en als publiek konden we regelmatig meezingen bij evergreens als "The wild rover".

En de prachtige meedeiner "Whiskey in the jar".

Na 3 kwartier gespeeld te hebben, werd Doggy Dike afgelost door de volgende groep. Terwijl zij speelden, zaten we bij een temperatuur van een graad of 20, uitzonderlijk voor oktober, met Oscar en Annelies gezellig op een zonovergoten terras. Het brakke gevoel begon gelukkig weg te trekken. We hadden nog een mooie zondagmiddag voor de boeg.

Geen opmerkingen: