maandag 16 maart 2015

Clubwedstrijden

Vanavond zijn de clubwedstrijden van de IJVL op de kunstijsbaan van Haarlem. Normaal gesproken zou ik van de partij zijn, maar de Bert Grotenhuis Bokaal, waarbij ik afgelopen vrijdag 195 kilometer heb geschaatst, is nog te kort geleden om een enigszins fatsoenlijke tijd neer te zetten.
Waar ik vrijdag een gemiddelde tijd neerzette van 27,5 tot 28 kilometer per uur, zou dat vanavond op de 500 en de 1500 meter niet veel beter zijn. Ik geef het toe: het geeft mijn stayerscapaciteiten goed weer. Maar om voor tijden als die van vorig jaar naar Haarlem af te reizen vond ik iets te veel van het goede. Temeer, daar ik vanaf donderdag ga beginnen aan de training voor de marathon van Leiden op 17 mei.

Binnen 2 weken moet ik mijn eerste 30 kilometer al weer gaan lopen. Een beetje rust kan dus geen kwaad....

Geen opmerkingen: