vrijdag 10 mei 2019

Giro d'Italia

Het zal wielerliefhebbers niet ontgaan zijn: morgen start in Bologna de Giro d'Italia.
Bijschrift toevoegen
De grote vraag is natuurlijk, of Tom Dumoulin wederom een Italiaanse symfonie kan componeren.
Waar ik de laatste jaren altijd meedeed met Tour de Kans en andere spelen rondom de Ronde van Frankrijk, daar debuteer ik dit jaar in de Ronde van Italiƫ bij Ploegleider.nl.
Ik hou ervan om met open vizier te strijden, dus doe ik dat nu ook weer.
Met de 3 grootste kanshebbers op de eindoverwinning hoop ik veel punten te scoren. Dat moet ook wel, want Tom Dumoulin, Primoz Roglic en Simon Yates kosten samen al 57 van de 100 te verdelen punten. Met de sprinter Fernando Gaviria zat ik al op 73 punten. De laatste grote aankopen was Richard Carapaz, een veelbelovende ronderenner, die in 2018 4e werd in de Giro, en de houder van het werelduurrecord Victor Campenaerts. Met hen erbij was ik al bij 89.
Dit hield in, dat ik nog 11 punten over had voor 7 renners. In het goedkope segment zitten echter ook behoorlijk goede coureurs. James Knox was tweede in het jongerenklassement van de Ronde van Romandiƫ, terwijl Pavel Sivakov dat klassement won in de Tour of the Alps. Dit was mijn basisploeg.
Er zijn 5 reserves, waarbij klimmer Antwan Tolhoek als eerste reserve klaar staat. In de slotweek met alle bergetappes zal ik hem zeker inzetten.
Lucas Hamilton, Ramon Sinkeldam, Fabio Florez en Sean Bennett maken het team van 333m.nl van IJshal Leiden compleet.
Bij de samenstelling heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van de database van Procycling Statistics. Ik kan het u ook van harte aanbevelen.



Geen opmerkingen: