donderdag 16 mei 2019

Plan B

In managementliteratuur is het een standaarduitdrukking: Plan B. Als je oorspronkelijke plan vastloopt, moet je een alternatief achter de hand hebben. Feitelijk moet je dat ook hebben, als je je voorbereidt op een flinke sportprestatie.
In mijn marathonschema had ik uiteraard niet opgenomen, dat ik in de week voor de marathon van Leiden keelpijn zou krijgen.
Dan kun je gaan sippen en zeggen: "Oh, wat ben ik zielig", maar daar heb je niks aan. De omstandigheden zijn anders dan gedacht en dan moet je daar maar het beste van maken.
Zoals ik me gisteren voelde, zou ik niet eens aan de marathon beginnen, zoals ik me vandaag voel zou ik hem niet uit kunnen lopen. Maar we hebben nog 3 dagen, waarin ik nog genoeg nachtrust kan pakken. Ik heb wel eens vaker vlak voor een forse inspanning een flinke verkoudheid gekregen.
Een goede tijd heb ik uit mijn hoofd gezet. Uitlopen zal zondag al een enorme prestatie zijn. Met het oog daarop had ik de laatste duurloop van vanmorgen geschrapt. Net als dinsdag zou ik naar de volkstuin lopen om de planten in de kas water te geven. Vandaag fietste ik er naar toe.
In de sport draait het om de details. Of ik zondag voldoende fit ben, kan ik nu nog niet met 100% zeggen, maar door nu de handrem te hanteren schat ik de kans vrij hoog in.
Ik ga er in ieder geval alles aan doen om zo fit mogelijk aan de start in de Breedestraat te staan.

Geen opmerkingen: