woensdag 15 mei 2019

Keelpijn

Het begon gisteren al een beetje op te zetten, maar 's avonds was het onmiskenbaar: ik had keelpijn. Vlak voor een marathon zit je daar niet op te wachten. Maar het gebeurt soms. Het schijnt, dat je vatbaarder bent als je in vorm bent. Een topvorm heb ik niet, maar ik ben behoorlijk in vorm.
Gisterenavond lag ik om 10 uur in bed en ik heb prima geslapen. Nachtrust is het beste medicijn.
Maar ja, ik moest er wel om kwart voor 6 uit voor een extra oppasdienst. Mijn kleinzoon is bijna altijd goed gemutst, dus een fijne dag is eigenlijk al gegarandeerd.
Het grote voordeel van peuters is, dat zij overdag nog een paar uur slapen. Nou, opa Breed ook!
Ik zorg ervoor, dat ik vanavond ook weer om 10 uur in bed lig. De laatste loop van een kilometer of 5, die ik voor morgenochtend gepland heb, schrap ik. Qua conditie voegt het niets toe, maar je kunt wel het herstel vertragen door te vroeg te beginnen.
Zondag hoef ik er pas klaar voor te zijn. Uit eigen ervaring weet ik, dat een getraind lichaam snel kan herstellen. Als je maar genoeg rust pakt!

Geen opmerkingen: