donderdag 23 mei 2019

Het feest van de democratie

Verkiezingen worden ook wel het feest van de democratie genoemd. Vandaag beleven we dus weer een feestdag.
Dat feestgevoel werd nog eens versterkt door het lentezonnetje in combinatie met heerlijke temperaturen.
Vanmorgen fietste ik naar de volkstuin, waar ik de planten water gaf. Het was een klein uur werk, waarbij ik tot mijn grote vreugde kon constateren, dat de eerste aardbeien langzamerhand rood begonnen te kleuren. De hoogtijdagen van de volkstuin komen eraan!
Thuis gekomen fietste ik naar het stembureau om daadwerkelijk deel te nemen aan het feest van de democratie.
Ik reed door naar "De Droomfabriek" aan de Hoge Rijndijk, waar ik de door mijn vrouw bestelde lakens ophaalde.
Wat dat aangaat hebben we een gesmeerde samenwerking: mijn vrouw deelt de lakens uit en ik mag ze op bed leggen....
Op de terugweg kwam ik Pim Breebaart tegen, mijn eerste trainer bij de droogtrainingen van de IJVL. In het zonnetje kon ik een kwartier bijkletsen met deze oud-voorzitter van de IJVL.
Zeg maar eens, dat dit geen feestdag is.

Geen opmerkingen: