zondag 15 december 2019

Maaldriftloop

Na het ontbijt was het stralend, doch winderig weer. Een ideaal moment om mijn wekelijkse duurloop af te werken. Ik trok mijn sportkleding aan en liep naar de Maaldrift toe via de containertunnel bij de Rijnlandroute.
Waar vroeger café "Maaldrift" stond, waar ik diverse keren met Bas, Joep en Tim gebiljart heb, sloeg ik linksaf en liep het smalle weggetje tussen we weilanden in.
Ik liep door tot voorbij de manege op het onverharde deel van de Maaldrift. Hier vandaan kun je KNMI-meetpunt Voorschoten in de weilanden zien liggen, waar het momenteel 8,5 graden Celsius is.
In het weiland zag ik een spierwitte zilverreiger rondstappen, die op zoek was naar prooidieren.
Via dezelfde weg liep ik terug. Na ruim 7 kilometer lopen douchte ik me, waarna ik het groente- en fruitafval met de fiets naar de volkstuin bracht, waar ik het in het compostvat deponeerde.
Daar kon ik zien, dat de handbaldames wereldkampioen geworden waren. En dat na 3 keer verloren te hebben. Dat zegt wel iets over de mentale weerbaarheid van onze handbalvrouwen.

Geen opmerkingen: