vrijdag 27 december 2019

Een Bourgondische Kerst

We hebben een Bourgondische Kerst achter de rug. Dit uitte zich in vrij weinig lichaamsbeweging met vrij veel eten en drinken. Kortom, het waren een paar gezellige Kerstdagen.
De weegschaal was hier onverbiddelijk over. Ik woog gisterenavond bij het naar bed gaan 71 kilo. Het is al weer een paar jaar geleden, dat ik dit gewicht haalde.
Dat gaan we er dus zo snel mogelijk weer aftrainen!
In de afgelopen dagen nam ik wat meer tijd om te lezen en ik genoot dan ook met volle teugen van "IJsmeester" van Bas Sleuwenhoek.
De lichaamsbeweging beperkte zich tot wat fietsen en wandelen, terwijl de lachspieren af en toe flink aan het werk werden gezet. Het was dan ook erg gezellig tijdens deze Bourgondische Kerst.
Ana en Siebe waren over uit Spanje en we hebben diverse spelletjes gespeeld, waaronder een paar keer "The Castles of Burgundy". Een leuk spel, dat een paar uur duurt en tot het eind toe spannend blijft. Tot mijn stomme verbazing won ik 2 keer op rij "Les châteaux de Bourgogne".
Zoals gezegd, het was een echte Bourgondische Kerst.

Geen opmerkingen: