zondag 18 april 2021

Koekoeksbloem

Een rustig dagje vandaag. Vanmorgen was het na weer een nacht met vorst aan de grond fris weer te noemen.

Thuis deden we wat klusjes, die ook gedaan moesten worden alvorens vanmiddag naar de volkstuin te fietsen. In de zon en uit de wind was het prima uit te houden.

We lunchten op de tuin. Ada werd helemaal enthousiast. Ze zag de eerste koekoeksbloem van dit jaar.

Na het brood opgegeten te hebben, moesten er wat takken afgezaagd worden. Ik hield de trap vast, terwijl mijn vrouw de takken vakkundig verwijderde.

We deden nog een poging om mee te doen met de Nationale Bijentelling, maar de kennis om de bijen goed te determineren ontbrak ons. Waar ik wel kennis van had, was planten water geven. Met een gieter in de hand liep ik van de sloot naar de tuin om de droogte op de tuin een beetje te bestrijden. Ik mocht als waterdrager fungeren.

Rond een uur of 4 kwam onze oudste dochter onze kleinzoon brengen. Hij kwam een nachtje logeren. Na op de tuin thee gedronken te hebben met elkaar, fietsten opa en oma met de driejarige naar Leiden, waar opa met zijn kleinzoon twee speeltuintjes bezocht. Een uur later was dit duo weer thuis. Van het klokje van gehoorzaamheid hadden ze niet gehoord.

Geen opmerkingen: