zaterdag 17 april 2021

Heen en weer om De Horsten


Als je het voortschrijdend gemiddelde van de 30-daagse temperatuuranamolie bekijkt, dan is het duidelijk, dat maart en april te koud verlopen. Als we zo'n periode eens in januari mochten beleven....

Met nog 10 dagen te gaan tot Koningsdag is er duidelijk sprake van vorst aan de grond. Willem-Alexander is gewaarschuwd.

Wat dat aangaat is de discussie over opening van de terrassen ietwat prematuur. Net alsof het de laatste weken zulk lekker terrassenweer was.

Waar ik eerder deze week het heen en weer kreeg, ging ik vandaag op herhaling. De eerste rit was naar de Breestraat, waar ik nog wat bloeddrukverlagende medicijnen op kon halen bij de Centraal Apotheek. Vandaar fietste ik door naar "De Helianth", waar ik de voorraad brood ophaalde. Samen met mijn vrouw, die op de markt wat groente gekocht had, fietste ik naar huis.
Na samen koffie en thee gedronken te hebben, fietste zij door naar haar ouders, terwijl ik 2 fietstassen vol spullen naar de volkstuin bracht. Vandaar fietste ik langs "De Horsten" naar Voorschoten, waar ik een exemplaar van "Tussen Voorschoten en Leiden" van Jan Sloof ophaalde, dat ik via Boekwinkeltjes had besteld.

Thuisgekomen at ik mijn brood op en op het warmst van de dag fietste ik naar station Voorschoten toe.

Met Hans Boers had ik afgesproken om door "De Horsten" te gaan lopen. Via de achteringang aan de Horstlaan liepen we het landgoed binnen, waar ik gisteren heerlijk gewandeld had.

De bosanemonen stonden nog steeds vol in bloei en dat gold ook voor deze boom.

Via de Papeweg liepen we weer terug naar station Voorschoten. Ik pakte mijn fiets en reed naar de volkstuin toe om met mijn vrouw een kop thee te drinken. Daar aangekomen zei de, dat ze haar mobieltje bij haar ouders had laten liggen. Ze was druk bezig met het planten van stekjes. Of ik het mobieltje wilde halen?
l
Toen ik Ada leerde kennen, had ik me voorgenomen, om alles voor haar te doen. Ja, en wie A zegt, mag B doen. Dus reed ik vandaag voor de derde keer langs "De Horsten". Ik had dus het heen en weer.

Wat dat aangaat lijk ik wel wat op Mark Rutte en Hugo de Jonge met hun stappenplan. Nu we het daar toch over hebben: ik weet niet, hoe het u vergaan is, maar na het "Pieter Omtzigt: functie elders" had ik deze week bij de persconferentie het gevoel, dat ik premier Rutte niet meer vertrouw. Waarom zou hij wel de Tweede Kamer voorliegen en het volk niet?
Desondanks hou ik me wel keurig aan de coronamaatregelen.

Geen opmerkingen: