woensdag 19 mei 2021

Wisselvallige woensdag

Het weer was vandaag op zijn zachtst gezegd wisselvallig genoemd kon worden.

De temperatuur was 's middags in het zonnetje nog redelijk te noemen.

We beleven dan ook een opmerkelijke periode: aanhoudend te koud voor de tijd van het jaar.

Vanmorgen ben ik een vijftal kleine boodschappen wezen doen in Leiden en Voorschoten. Halverwege trok ik mijn regenbroek aan, maar gelukkig schampte de bui me net. Een meevaller. Dat gold niet voor degenen, die de versoepelingen van de coronamaatregelen aan hun neus voorbij zagen gaan.

Na thuis geluncht te hebben, fietste ik met mijn vrouw naar de volkstuin. Daar hielp ik bij het opzetten van het raamwerk voor de bonen. De bonenstaken moeten kunnen klimmen.

Daarnaast haalden we wat compost uit het compostvat en deden we wat kleine klusjes, voordat we muntthee dronken bij onze vijver.

Het zonnetje scheen en de bijen waren heel actief bij het bonenkruid.

Geen opmerkingen: