zaterdag 17 juli 2021

Tijdrit

De kruitdampen van de strijd om de ereplaatsen in de Tour de France zijn opgetrokken.  De Belgische kampioen Wout van Aert won de tweede tijdrit.

Gele truidrager Tadej Pogacar deed het rustig aan en werd 8e.

De Top-10 van de tijdrit:

En de zeer waarschijnlijke eindstand van de Ronde van Frankrijk:

Bij de vorige tijdrit scoorde ik bij Ploegleider 199 punten en werd 13e in de etappe.

Vandaag was mijn totaal 166 punten. Het verschil: de vorige keer reden Primoz Roglic en Mathieu van der Poel nog mee, die 5e en 7e werden.

Desondanks klom ik van de derde naar de tweede plaats. Het podium gloort.

Zelf heb ik even berekend, hoeveel punten 333m.nl nog kan krijgen voor het eindklassement. Dat zouden er 307 worden als ik goed gerekend heb. Bij de 1769 punten van nu kom ik dan uit op 2076. Met alleen Sonny Cobrelli en een eventueel ontketende Van Aert heb ik geen sprintploeg. Maar ook al haal ik in de sprintetappe geen enkel punt, dan levert Pogacar 18 punten op. Ploegleider IJshal Leiden gaat dus uit van minimaal 2094 punten. In de meeste jaren is dit voldoende om in de prijzen te rijden.

Maar ik ga me niet op voorhand rijk rekenen. Eerst heeft 333m.nl morgen nog een spannende dag in deze mooie editie van de Tour de France.

De prijzen worden pas op de meet verdeeld!

Geen opmerkingen: