woensdag 19 oktober 2022

Winterjas



Bij het ontbijt had ik een kaarsje opgestoken voor onze in het LUMC verblijvende schaatsvriend. Vandaag werd duidelijk, dat hij door het oog van de naald was gekropen.
We beleefden een koude nacht met op KNMI-meetpunt Voorschoten nipt vorst aan de grond.

Toen ik vanmorgen het gebruikelijke rondje maakte langs de Boerenmarkt en "De Helianth", had ik mijn winterjas tevoorschijn gehaald. Je moet je kleden op het weer.
Op de terugweg naar huis fietste ik langs de bouwplaats van IJshal "De Vliet". Daar zitten vrijwel alle ramen er in.

Na vanmiddag met mijn vrouw geluncht te hebben, fietste ik naar de volkstuin, waar ik bonen plukte alsmede een handvol tomaten en een paar aardbeien, op de dag, dat we terugdachten aan de blokkade van Dodewaard in 1980.


Daar we toen ook een koude nacht hadden in onze tenten, hadden we destijds ook een winterjas aan.

Geen opmerkingen: