donderdag 23 maart 2023

Aftellen naar de laatste ronde

Het aftellen is voor de Ton Menken IJsbaan/Leidse IJshal is nu echt begonnen. Niet alleen voor deze ijsmeesters.

Ook de "Krasse knarren" deden mee.





Vanmorgen fietste ik voor de laatste keer ooit naar de Vondellaan om met deze vaste dinsdag- en donderdagmorgengroep te gaan schaatsen. Gelukkig was het met een peloton van 15 man weer wat robuuster dan de 6 man van afgelopen dinsdag.




We begonnen dit keer niet aan de gebruikelijke piramide, maar aan het aftellen. Wierd Wagenmakers mocht meteen aan  de bak met 15 rondjes op kop in plaats van met 5 omlopen. En zo telden we met telkens een rondje minder af.

Zelf nam ik de 13 en de 12 rondjes achter elkaar voor mijn rekening. Op het moment, dat ik 5 kilometer kopwerk deed, klonk uit de luidsprekers "Bittersweet symphony", een nummer dat wonderwel bij mijn benen en mijn rug paste. De 521 rondjes van vrijdag zijn nog niet helemaal uit mijn lijf verdwenen.

En zo werd het aantal rondjes steeds wat kleiner en nam de snelheid navenant toe.

Na de laatste ronde gingen de "Krasse knarren" voor de laatste maal in de Leidse IJshal op de groepsfoto.





In de kantine kregen we appeltaart, die Ans van Dijk voor ons betaalde.




Daarna werden de ijsmeesters door ons in het zonnetje gezet.




Dat deden we met een zevental met zorg uitgezochte biertjes.

We begonnen met Winterkoninkske, daar we bij binnenkomst in de IJshal regelmatig onthaald werden op een vogelconcert van Wierd Wagenmakers en Henk Distelvelt.



Daarna werden de klapschaatsen aangetrokken.

We trainen voor de Elfstedentocht en komen dan door Kimswerd, de plaats van "Grutte Pier"


Het winterbier en de ijsbock passen daar naadloos bij.

Maar eerst gaan we lekker fietsen met CerVuelta, zodat we goed getraind weer verschijnen aan het Pareltje aan de Vliet!







Geen opmerkingen: