dinsdag 28 maart 2023

Leidse IJshalloop

Het was een beetje een rommeldag vandaag. Vanmiddag zou ik mijn Batavus Galibier ophalen bij fietsenmaker Van Vliet in Noord-Hofland. Het balhoofd was vervangen, zodat ik niet meer stuurloos door het leven hoefde te gaan.

Daarvoor had ik een nieuw horloge gekregen ter vervanging van het kapotte exemplaar. Zodoende ben ik nu weer een volwaardig deelnemer in het Stevenshof Vitaal-project.

De dag begon echter koud bij het ontwaken.

Het had licht gevroren.

Op klomphoogte kwam het net niet tot matige vorst.

Dat weerhield me er niet van om vanmorgen een trainingsloop van 8 kilometer voor de marathon van Leiden af te werken. Daartoe liep ik naar de Leidse IJshal, waar de ijsvloer met redelijk grote scheppen naar buiten wordt getransporteerd.

Voor wie nog een stukje ijs uit de Leidse IJshal wil bewaren, die moet snel zijn, want met dit soort temperaturen kan het dooien vrij vlug gaan.

Zelf koester ik liever de herinnering, dat ik de laatste schaatser in de Leidse IJshal was.

Geen opmerkingen: