vrijdag 3 maart 2023

Laatste IJVL-les

Op 26 maart valt definitief het doek voor de Leidse IJshal aan de Vondellaan. Dat gebeurt met een groot afscheidsfeest in de voormalige Ton Menken IJsbaan

Ook al gaat het soms met wat weemoed gepaard, we treuren er niet om, want aan de Voorschoterweg komt de prachtige IJshal "De Vliet".

Tot die tijd is het afscheid nemen van zaken, die jarenlang vanzelfsprekend waren.

Vandaag was mijn laatste schaatsles voor de kinderen van de IJVL. Een traditie van inmiddels meer dan 30 jaar. Als ik in IJshal "De Vliet" eenzelfde aantal jaren schaatsles mag geven, dan zul je mij niet horen klagen.
Dat deed ik vandaag ook niet. Ik had voor mijn groep van 6 kinderen met stikken, plastic noppen en kleine pilonnen een les in elkaar gezet met alleen maar spelletjes. 
We speelden ijshockey, reden op een stokpaard, hielden een lampionnentocht, serveerden een ijsje, speelden biljart en waren majorette. Met een beetje fantasie heb je met een paar simpele hulpmiddelen binnen de kortste keren een schaatsles van een uur gevuld.

Leuker kon ik het niet maken, wel speelser....

Geen opmerkingen: