donderdag 30 maart 2023

Het laatste ijs aan de Vondellaan

Het plan was, dat we gisteren al het ijs uit de Leidse IJshal weggeruimd zouden hebben. Maar helaas, het leven verloopt niet altijd volgens plan.

Derhalve fietste ik vanmorgen naar de Vondellaan om te helpen het laatste ijs te verwijderen. Anderhalf uur later zag het er binnen zo uit.

Aan de Vondellaan zag het er een stuk indrukwekkender uit.

Wilt u nog nagenieten van dit ijs, dan moet u wel snel zijn.

Want met deze temperaturen verdwijnt het ijs als sneeuw voor de zon.

Mis het laatste ijs aan de Vondellaan dus niet!

Om een uur of 11 fietste ik na het vervullen van mijn taak naar huis. De laatste schaatser in de Leidse IJshal was immers gebleven tot al het ijs binnen weg was.

Met droge hardloopschoenen aan liep ik vanaf huis naar de volkstuin toe, waar mijn vrouw volop bezig was. Nu het schaatsseizoen er definitief op zit, richt ik me nu op de marathon van Leiden. Deze duurloop van 7 kilometer past prima in mijn marathonschema.

Door de fikse wind was de loop net wat zwaarder dan een gewone loop over dezelfde afstand.

Geen opmerkingen: