woensdag 20 maart 2024

Boekenweekboodschappenjongen

Als 20 maart je trouwdag is, dan is de kans zeer groot, dat deze in de Boekenweek valt. Zoals dit jaar ook het geval was.

Na samen ontbeten te hebben, ging mijn vrouw naar haar oude school, waar ze vrijwillig de bibliotheek draaiende houdt. Na ruim 40 jaar zelf in de bibliotheek gewerkt te hebben, sta ik daar volledig achter. Zelf doe ik op woensdagmorgen normaliter de boodschappen.
Naast de gebruikelijke boodschappen had ik het verzoek om te kijken naar een tweetal boeken. De eerste was voor de schoolbibliotheek. 

Het betrof "Wonka" van Sibéal Pounder.

Het is gebaseerd op de gelijknamige film, dat op zijn beurt weer gebaseerd is op Willy Wonka uit "Sjakie en de Chocoladefabriek" van Roald Dahl.
Ik haalde "Wonka" bij Jeugdboekhandel "Silvester" aan het Rapenburg.

Bij de aankoop kreeg ik het Boekenweekgeschenk "Gezinsverpakking" van "De Chabotten".

Bij de Oogstwinkel had Ada "Fork Ranger Kookboek" gezien. Daar ik vlak bij de Breestraat was, fietste ik langs Kooyker en De Kler, maar beide goede boekwinkels hadden het boek niet op voorraad en het was volgens hen niet meer regulier te verkrijgen. Derhalve fietste ik door naar de Oogstwinkel aan de Hogewoerd, waar het boek van Frank Holleman nog wel op voorraad was.

Hiermee kon deze Boekenweekboodschappenjongen thuiskomen. Als ervaren bibliothecaris heb ik in de loop der jaren veel boeken aangeraden aan mijn klanten. Op deze trouwdag kan ik "The Book of Love" van harte aanbevelen.

Geen opmerkingen: