donderdag 16 juni 2011

Maansverduistering


De volledige maansverduistering hebben we gisterenavond door de boven de horizon hangende bewolking gemist.

Maar volgens Jaap de Gorter was het niet meer dan logisch, dat onheil ons deel zou zijn op deze woensdagavond. In de meest scherpe bewoordingen had hij ons gewaarschuwd voor de ernst van de situatie: we zouden skeelerles krijgen van Jos Fugers!
Denk nu niet, dat Jaap en Jos niet samen door één deur kunnen. Dat lukt best, mits de deur maar breed genoeg is.

Voor ik aan de skeelertraining kon gaan beginnen, had ik een aardige fietstocht voor de boeg. Ik moest de toegangskaartjes voor "Die Schöpfung" bij mijn schoonouders in Voorschoten brengen. Na zondag over de fietssnelweg Velostrada gelopen en geskeelerd te hebben, deed ik nu, waarvoor deze in eerste instantie is aangelegd: fietsen.
Langs de Vliet vervolgde ik vervolgens de weg naar Leiderdorp.
Het hemelgewelf betrok met sluierbewolking, toen wij begonnen aan de training, die we volgens Jaap met angst en beven tegemoet moesten zien. Maar dat viel alleszins mee. Er stond, net als vorige week, een vrij stevige wind. Dat betekende, dat we net als vorige week, vaak tegen de wind in moesten versnellen. Hetgeen toch wat weg heeft van een heuse natuurijstraining.
Het was, kortom, een echte JOS-dag.

Jaap, het zal mogelijk ons masochisme zijn, maar de deelnemers hebben genoten van de skeelertraining van Jos Fugers.

Geen opmerkingen: