vrijdag 31 mei 2013

Fryslân


Van mijn Elfstedenmaat Jaap de Gorter kreeg ik een heel leuk filmpje toegestuurd.

Het betreft een promotiefilmpje van Beleef Friesland.

Daar wil ik als Elfstedenschaatser graag mijn steentje aan bijdragen.

Want ik ken Fryslân niet alleen van het schaatsen, hoewel we het dan natuurlijk wel meteen over het absolute hoogtepunt hebben, zowel bij de Tocht der Tochten als bij Thialf.
Ik heb de provincie of een deel ervan diverse keren tijdens fietsvakanties doorkruist. Vooral Gaasterlân is erg mooi.

En de Waddeneilanden natuurlijk. Vooral aan Skylge, ook wel Terschelling genoemd, bewaar ik zeer goede herinneringen.

En dan heb ik ook nog eens een Friese zomersport bij uitstek beoefend: zeilen.

Kortom: de inhoud van het filmpje kan ik volledig onderschrijven. Fryslân heeft voor iedere vakantieganger voldoende te bieden. Degenen, die er al eens geweest zijn, kunnen het onderschrijven. Tot de rest wil ik zeggen: ga Fryslân zelf ontdekken!

Geen opmerkingen: