vrijdag 29 september 2017

IJs proeven

Het is een reeds jaren bestaande traditie. Voorafgaand aan het nieuwe schaatsseizoen kunnen de trainers op de vrijdagavond, voordat de Leidse IJshal open gaat, "ijs proeven".
Uiteraard fietste ik naar de Vondellaan om mijn Salomons aan te trekken en daar de Freeskates onder te klikken. Het was gezellig druk op het ijs, zowel op de buitenbaan als op de binnenbaan. Gisteren had ik 11 rondjes geschaatst, vandaag stonden er 55 op mijn teller: 11 kilometer. Een symbolisch getal. Je traint immers jarenlang voor de Elfstedentocht.
Het draaide vanavond meer om ontspannen schaatsen en nog meer om de gezelligheid. Na een paar rondjes tempo rijden volgden er een paar, waarin er rechtop schaatsend werd gepraat met andere schaatsers. Zo reed ik onder andere schaatsend op met Hans van der Plas,  Ken Ainsworth, Wilbert de Boer, Janine Waaijer, Jos Fugers, Jos Segers en Jaap Kroes.
De spits is eraf. Het ijs was spiegelglad en keihard. Kortom: het smaakte naar meer!

Geen opmerkingen: