donderdag 7 januari 2021

The Greatest Show On Earth

In de jaren '70 zong "The Dizzy Man's Band" er al over: "The show, the show, you just like the show".

Maar zoals u weet, is in Amerika alles groter. De overtreffende trap kwam dan ook van een groep met de niet zo bescheiden naam "The Greatest Show On Earth".
In hun streven naar een "Real Cool World" kan ik me wel vinden.

Wat ik nooit begreep is, dat een flink deel van de Amerikanen weg liep met Donald Trump. Tot ik de serie "The Trump Show" op televisie zag.

Zo had ik het nog nooit bekeken. Trump zag zichzelf letterlijk een hoofdrol spelen op het wereldtoneel. Met een grote bek en een grote zak met geld heeft dit grote kind zijn hele leven zijn zin gekregen. 

Zolang hij maar in het middelpunt van de belangstelling van de belangstelling bleef staan.

Daarbij verloor hij de werkelijkheid uit het oog.

Hij heeft ook nooit geleerd om tegen zijn verlies te kunnen.

Maar gisteren vierde gisteren ten langen leste zijn afscheidsfeestje.

Hij had wat kwistig rondgestuurd met zijn uitnodigingen. 

En het feestvarken jutte de feestgangers dusdanig op, dat het feest volledig uit de klauwen liep.

Maar ere wie ere toekomt, het was met recht "The Greatest Show On Earth"

Maar iedereen die vaak blufpoker speelt, komt het moment tegen, dat hij zijn hand overspeelt.

Dan sta je in je hemd of zelfs minder dan dat. Maar voor passende kleding kan gezorgd worden.

Maar eerlijk is eerlijk: Trump heeft het onmogelijke gepresteerd en heeft zijn aartsrivaal op de valreep weten te verslaan.

Maar eerlijk gezegd heb ik na 4 jaar mijn buik vol van de Trump show. Mijn voorkeur gaat uit naar deze "Greatest Show On Earth".

Geen opmerkingen: