zondag 7 november 2021

Eerste paal

Vrijdag werd de eerste paal geslagen voor Zwembad en IJshal "De Vliet".

Het Leidsch Dagblad sprak van een symbolische eerste paal. Een terechte opmerking, daar er in ieder geval op 15 oktober al heiwerkzaamheden plaats vonden.

De eer om de eerste paal te slaan was weggelegd voor Iefke van Belkom.

Door opmerkingen van deze Olympische waterpolokampioene werd een oud plan, dat destijds door sportwethouder Alexander Pechtold in de onderste la van een bureau was gestopt, er weer uitgehaald.

Een vriend van me plaatste de opmerking: "Het zwembad ligt er al!"

Zelf was ik niet bij deze officiƫle plechtigheid. Ik was op dat moment schaatsles aan het geven in de stokoude Ton Menken IJsbaan aan de Vondellaan. Na een week huisarrest vanwege corona was ik allang blij, dat ik in de Leidse IJshal 2 uur achtereen schaatsles kon geven aan kinderen.
Ik liet dat met een gerust hart aan Iefke van Belkom over. 
OfficiĆ«le toespraken van mijn kant werden niet verwacht, maar bij deze wil deze eenvoudige schaatstrainer van de IJVL de gemeente Leiden bedanken voor het doorzetten van IJshal "De Vliet",  toen de cruciale omliggende gemeenten afhaakten.

Na deze eerste paal hebben we uitzicht op gouden jaren in een mooie energiezuinige kunstijsbaan in de mooie Sleutelstad.

Geen opmerkingen: