maandag 12 januari 2009

Nagenieten


Dat viel tegen bij het ontwaken. De weersvoorspellingen kwamen niet uit. Er was pas dooi voorspeld in de middag, maar het was al 's nachts gaan dooien. De Molentocht, die ik in gedachten al gepland had, viel letterlijk in het water. 's Ochtends Bauke afgebeld, die het hier volmondig mee eens was. Om 9 uur reed ik naar de Vogelplas, maar ook daar stond al water op het ijs. Het ijs was dik genoeg, maar één keer in een scheur rijden zou een nat pak opleveren. Niet echt aanlokkelijk.
Dus begon ik op 12 januari om 11 uur aan mijn derde werkdag van 2009. Maar ik kon volop nagenieten. Van twee weken natuurijs met ongeveer 650 kilometer schaatsplezier en van de fantastische sfeer in Heerenveen.
De Duitse componist Franz Schubert schreef deze beroemde zin:"Wo du nicht bist, dort ist das Glück." Nu zou ik natuurlijk mezelf ongelukkig kunnen maken met het feit, dat ik op de laatste dag van deze ijsperiode NIET geschaatst heb, maar ik kijk liever naar de vele mooie momenten, die ik wel heb mogen meemaken. En laten we eerlijk zijn: als iemand ons 2 maanden geleden een contract had voorgelegd met de garantie op 2 weken schaatsen op natuurijs in de winter van 2008-2009, dan hadden we dat toch allemaal blind getekend!!!!
Als afsluiting van dit prachtige begin van 2009 volgen hier wat foto's. De eerste zijn van de hand van de broer van Annerieke van der Beek. Ze zijn gemaakt op zondag, maar het had net zo goed zaterdag kunnen zijn, toen wij de Alternatieve Molentocht met Annerieke reden. De andere foto's zijn dit weekeinde gemaakt zijn tijdens de tochten, die mijn vrouw en kinderen gemaakt hebben in de Horsten.
Ook van de plaatsen waar ik op dat moment niet was, kan ik nagenieten.






Geen opmerkingen: